I stormens öga

Offentliggörandet av ritualen "I stormens öga" är inte månadsgammal än. Här lägger vi upp den, och ett litet förord. I stormens öga är en ritual till den Egyptiska Djävulsgestalten, en annan framställan, ett annat namn på vår Infernaliska Herre!
Den första bilden är en avteckning av "Steele of Set", och den andra bilden är "offeraltaret". Den tredje bilden är ett tarotkort på Set, mest medtagen för sina intressanta korrelationer och korrespondenser.



 



Set, den egyptiska djävulen, här kommer en beskrivning av honom, och en efterföljande ritual som aldrig sett dagens ljus innan, men såväl nattens mörker, varsågoda, den tidigare hemliga ritualen i Svenska Satanistkyrkan är nu till ert förfogande. Bilderna till texten har inte hunnits att redigeras och göras bättre, delar av Egyptiskan (längst ned) har försvunnit men allt annat är intakt
Den egyptiska djävulen. En chefsdjävul utan dess like, som dessutom tillbads stundtals I halva Egypten, en gud som trots (eller tack vare att) det polära inom sig som i de kliffotiska sfärerna känns igen som Satan/Moloch. Hur man uttalade Set berodde lite på vilken stad och tidsperiod man skulle ha befunnit sig i. Set, Suti, Sutekh, Xapti, Stx och Sith (någon mer som tänker på Star Wars onda sida Sitherna?) och många fler namn, många har sagt att Set är ett fantasidjur, mest kanske för att Nehes-djuret inte var känt bland europeer. Nehes-djuret som har en slags pilsvans, är vad Seth ofta avbildades med som den traditionella djävulssvansen, vid en del beskrivningar benämns han även som Nehes-Setekh, så även om det inte var känt för den västerländska vägen så var det åtminstone ingen nyhet för egyptierna vilket djur de åsyftade.
För att lära känna en demon eller en chefsdjävul av dignitet som Set, så kan smeknamn och val av skällsord kanske ge lite tankar. Sets smeknamn var, Mörkrets furste, stormens gud, han som framkallar vrede, himlens och jordens gud, han som är mitt I elden, han som är mörkret, tjuren från Ombos, guldtjuren (det är den här myten som hebréerna snodde tills sina sagor om guldkalven) den röde, stormen, den mäktige, den skicklige magikern, den destruktiva, han med den rytande rösten, han som har ett mullrande morrande, skurken/antihjälten, han vars molnen skälver vid hans åsyn.
För att förstå Set något bättre så kan vi titta på hans närmaste släkt. Hans moder var Nut, eller Nuut som enligt Crowley ansågs som världskundalinin, en starkt brinnande livskraft, som ofta har identifierats med Satan och vilddjuret ) genom allting, ungefär som kvantfältsteorin. Denna gudinna var natthimlens gudinna son sträcker sig likt en båge över himlavalvet. Fader till Set är Geb, den kortvuxne som om man säger svartalv, eller “dvärgarna I sagan om ringen” så har man rutat in vem denna är och hans kvaliteter, så Set tillblivande skedde på samma sätt som de vises sten I alkemin, genom en syntes genom det högsta högsta och det lägsta lägsta, egyptierna var kunniga I alkemin och det kanske finns en väldigt enkel förklaring till att Set kallas “den röde" när man bet att de vises sten är röd, och när det gäller underbarnet Set, så är även hans högsta princip satanisk, en slags satanisk högsta gudomliga princip, “det onåbara”.
Hans I sin tur har fyra barn, som också står nära alkemin. Alkemin kopplar varje väderstreck åt ett av de fyra elementen, och sydost, nordväst, sydväst osv. är en beskrivning av elementen I form av att man vrider kyla värme torrhet och väta. Syd som står för eld är ju torr och varm osv. Barnens namn är Anpu Anubis,
Anput och Wepwawet, som samtliga har sin hemvist I en trapezoidal formation.
Set är en “gud”, och som gud är han kallad den onda guden av tidiga källor. Han är en gud som kräver offer, men inga levande sådana. Man brukade offra rå sallad, bröd, öl (Set sägs vara den som gav bröd och öl åt folket) och järn. Det man skall låta bli för att slippa Sets vrede är griskött och salt.
I STORMENS ÖGA!
Svenska Satanistkyrkan brukade använda den här ritualen som ligger så nära de ursprungliga ritualerna som möjligt. Ritualen sattes under översättning till egyptiska som kuriosa, även om vi aldrig läst upp den versionen utom frasen ”Dua Set” (hell Set/Hylla Set)
Ritualen utförs antingen i ritualkammaren eller uppe på ett berg med snål eller död växtlighet (ett av Sets smeknamn var ”herren över bergen”. En steele föreställandes Seth bärs av prästen och ett offeraltare som kan göras av en playwood skiva eller liknande, samt det som valts ut som offer bärs av diakonen. Röda ljus eller svarta används, då de två färgerna symboliserade Set. Prästen håller upp steelen åt öster vänd mot diakonen och de andra närvarande, Diakonen håller upp offeraltaret med de deltagande bakom sig och mitt mot prästen vänd åt väster där de båda läser upp var sin text. Prästen läser ”Sutekhs invokation” och efter det svarar diakonen med ”bönen till Set”, där de sedan placerar ned steelen och offeraltaret.
Prästen:
Oh, du med det dova morrandet
Som bär på stormarnas raseri,
Så vem skapade stormen, HAN!
Han med makt att förgöra sina fiender!
Han den väldige röda!
Mäktig i magi är han och
inför honom skälver himlarna,
med makt att höja eller förgöra eneaden.
Vi är som du, vi har blivit som en
storm över bergen och som underjordens heta vindar,
som för fram den infernaliska konungens vilja.
Vem gör den mörka himlen glödande av mystiskt sken?
Herren av styrka och makt!
Och Set sade:
Det är jag som gör makten mäktig.
Himmel och jord skälver när jag talar.
Till de som vågar stanna kvar talar jag.
Jag står mitt i elden, jag är det glödande mörkret,
Kung över jorden och underjorden, detta är min roll
Som jag skall uppfylla.
Diakonen:
“Bönen till Set”
Mäktiga Set, lyssna till oss stormens herre,
du som spetsat Apep.
Inga fiender kan gå levande från dig, härskare över det
Röda landet, vi kommer i din tjänst, vi är alla delar av
Ditt starka och glödande spjut som slungas ut i vrede över natten.
Vi alla känner närvaron av din dolda och brinnande livskraft inom oss som ett glödande klot.
(diakonen vänder sig till deltagarna
Alla våra vägar försöker ansluta oss medvetet med Set
Denna uppmaning informerar dig om att du är av honom och vill integrera honom fullt ut. Vi står alla inför en initial period till ondskans gud. Inom denna uppmaning stimulerar vi Sets "uppenbarelse" av sig själv inför var och en av er i tur och ordning skall ni får tala till er herre.
(Diakonen vänder sig om mot prästen
Eftersom stenar speglar värmen efter att solen har slickat deras yta, Set öppnar stormens öga och vänder sin blick åt oss för att presenterar sig själv!
Hom driver folket tillbaka, och lämnar dem i förvirring! När vattnet växer återstår endast den tid som skall komma, då uppfyller hans syften oss.
Jag kommer inte att svika. Jag kommer att vara dina händer och ögon. Jag är ditt starka verktyg!
Stiftelser kan blekna när jag står vid korsningen ... men jag reser vidare, och vart jag skall gå? Ombus till den gyllene kalven!
Dörren till de sju stjärnorna
har blivit öppna,
Sets skrin öppnas
i dystra skyars mörker.
Väck oss! Låt oss skåda det skimrande glittret som
Anropar din närvaro.
Vidriga varelser dör dagligen
under hans fötter på slagfältet,
Åt dig sjunger vi krigssånger tillägnade din storhet.
Oh, ädla Set du som sliter sönder hindren i din väg för
Att ta dig dit inga gudar vågar, du herre av list och styrka.
Kepher Kephera Kepheru
Stormens röda gud, ge näring till de starka.
Våra spjut är redo att sättas på prov.
Dörren till de sju stjärnorna
har blivit öppnade för oss,
Och Sets stege har placerats framför oss så att vi må beträda.
(Prästen och diakonen lägger ner steelen och offeraltaret så att stelen är fast vid altaret.)
Prästen:
Vi njuter I närvaron av Set
Må vår ankomst glädja honom, för vi är som månen Vår själ är dess gudinnor,
vilka är evighetens själar, låt vår kropp följa med.
(Alla bugar inför Sets altare)
Mäktiga Set, bärare av ordens makt och kraft.
Vi njuter, och vi fröjdas för vi är som du.
Terror och skräck lyser upp natten genom Sets två Udjat-ögon.
Hylla Set, och hylla även hans stege. Ty han är som en våldsam krokodil
som får vattnet att explodera när han går till anfall mot de som går emot honom,
det vrålande vilddjuret från fältet, blixtarna och ovädret i fjärran.
Säg till våra fiender: “Ni skall bli slitna I stycken, och alla av er skall bli hackade till små sargade bitar och kastade I gyttjiga pölar.
Till oss: Ge oss god hälsa, styrka och livskraft.
OFFRET!
Oh, Set, Nuits son, stor I styrka I miljonårens båt,
Din was-stav kan användas till att välsigna eller slakta.
Vi invokerar dig Set, som styr över mörkret och ljuset.
Acceptera vårt offer och gåva och öppna ditt skrin med välbehag.
(Offret lags fram på offeraltaret)
Välsigna våra liv med framgång och lycka så sant som våra fienders förbannelse låter dem smaka på ditt glödande järn. Bistå oss och mångfaldiga vår njutning, för kännt av alla är dina fröjder i njutning. Ge oss makt över dina skapelser så att din totala vilja kan bli utförd, Set du gud med explosiv livskraft.
Stärk oss Set, du kraftordens herre, vars vapen är som vassa pilar likt spetsen på din svans.
Stig fram och visa dig genom oss. Rikta din sekhem(en rituell spira med en trapezoid på toppen) Är illsket riktad mot allt som går emot din vilja. Låt oss fullfölja din vilja, ty din vilja är vår sanna vilja, att fröjdas, besegra och ur oss själva skapa ännu högre själv.
Vi njuter, vi är som dig, de högsta gudarna av evig existens
Prästen: Dua Set
Alla: Dua Set
Prästen: Kepher, Kephera Kepheru
Alla: Kepher, Kephera Kepheru (Sets magiska formel ”Jag blev” och blev så den som” har blivit”, och som kom till första gången, och när jag blev, kom alla transformationer att bli till när jag blev)
i aA hmhmt.f
ȧ ā'a hemhemet.ef
Hry tp nSni
ḥery tep neshni
wd a XAXAtw
wr pHty en ssH xfty.f
sHtmw pfy
mki.i m Dr ir.k mki ra r aApp
i wr dSr wa
xnty wr HkAw
sdA n.f pt
nHi n stX
neḥi en Sutekh
ink Snyt m Hrit r Xrw
ȧnuk shenyt em ḥerit er kheru
iri.f sSp SsAt
ȧri.ef seshep shesat
nb wsr Hr wr xpS
neb wesr ḥer wer khepesh
wi n rdi Ahd pHty
ui en redi ahed peḥty
sDm.i m rdi.i nmnm Art
sedjem.i em redi.i nemnem aret
m mki.i tA r sbi
em meki.i ta er sebi
sDm.f nn gs
sedjem.ef nin ges
r st irt.i idn.i
er set iret.i iden.i
Reҳ hᾱᾱiu
Ma a-ᾴ paut neteru
Nuk ut’a tep ta ҳer Seti
Ẋer Ausȧr
Nuk ȧȧh
Ba-ᾱ pu neteru bai u en neheh
A net’-hra-k Neter Set Ankh Ka
A net’-hra-ten nebu heh
Tu a Suti Tu a Suti Urt-Hekau
Ta-k-na uat seś-a em-hetep
Ĺ-nᾱ, ҳerk-k neb Seti
Reҳ hᾱᾱiu Reҳ hᾱᾱiu
Dua Set.
Xeper Xepera Xeperu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar